Om Tazzi

Namn: Tazzi
Civilstatus: Singel
Husdjur: Undulat vid namn Avocado!
Intressen: Fotografera, teckna, redigera, dansa, musik. (sjunga bland annat!) Twilight serien. (böckerna och filmatiseringen)

Japp, Tazzi, det är jag det.
Jag tycker väldigt mycket om konst av olika slag, såsom musik, foton, målningar och stil.
Själv gillar jag att fota, och jag tycker själv jag är rätt bra på det. Jag älskar att redigera bilderna efteråt, i både Picnik, photoshop, paint, picasa med mer. Från att ändra så att den blir svartvit till att fixa kontrast, färgade delar, retuschering och skärpa.
Att rita för hand är också roligt, men den biten känner jag att jag kanske kan öva mer på.
Dansa tycker jag mycket om. Det är underbart att bara få släppa loss! Särskilt till grymt bra musik.

Musiken jag gillar är för det mesta lite rock och även pop.
Jag skulle säga att jag har en rätt rockig stil, mycket svart och jag tycker om nitar, men även en "feminin" kontrast när jag använder klackskor, rätt mycket smink och färgglada ringar och armband.
Jag gillar banden Linkin Park, Green Day, Tokio Hotel, Daughtry, Coldplay och artisterna Avril Lavigne, P!NK, Beyoncé, Rihanna, Fergie, Kelly Clarkson och många fler.

Min "härstamning".
Namnet Tazzi kommer från Therez. Namnet är ursprungligen tyskt.
Min mormor är tysk, och så även min mamma är halvtysk. Därför intresserar jag mig för Tyskland och språket!
Min pappas sida är fransk, och min pappa är väl halvt fransk, (fast han föddes i Sverige)
Då intresserar jag mig även för Frankrike och dess språk, där mina släktingar bor och dit jag gärna åker! Det är kul att kunna prata relativt bra med dem, då jag också övar upp min franska. Det är så vacker natur. Rekommenderat resmål!

Husdjur.
När jag var mindre hade jag fiskar. Jag tyckte väldigt mycket om dem, men det var inte min grej. När vi haft dem i kanske två år släppte vi ut dem i en damm. Sen skaffade vi en blå undulat, Domino, som jag blev oerhört förtjust i. Vi var bästa vänner, särskilt när jag hade det som svårast under en skoltid. Tyvärr så gick han bort när han skulle fylla två, och då blev jag förkrossad, och kunde inte sluta gråta. En stor del hade slitits ur mig! Jag var överväldigande ledsen, och det är jag fortfarande, eftersom de kan leva länge de små rackarna, och hade han inte dött då hade han förmodligen levt nu. Det är det dåliga med djur, de dör! Nu har jag en undulat till, en grön, vid namn Avocado! Honom älskar jag. Ska snart skaffa en kompis till honom. Saknar fortfarande Domino väldigt mycket. Älskar dig, vila i frid!

Twilight.
Grymt stort intresse. Började med att jag läste böckerna jag fick i julklapp, sen bar det av. Jag var fast! Jag har Twilight filmen och har sett den x antal gånger, jag har ju alla böcker som jag också läst x antal gånger.. böckerna är jag väldigt rädd om och gillar inte att låna ut dem, haha! Jag följer många bloggar angående twilight och Robert Pattinson, (som spelar Edward, favoriten! såklart ;) ) t.ex, robertpattinson swe, (robertpattinson.se) twilightsweden.se,  newmoonthemovie.com med mera. Jag känner ingen som har läst böckerna / sett filmen och inte blivit absolut gaalen i resten! Man kan bara inte låta det passera, det är så grymt stort och bra. Enligt mig samma storlek som Harry Potter. Men det är vad jag tycker! Rekommenderas oerhört, har du inte sett filmen/läst böckerna GÖR DET FÖR GUDS SKULL, du missar något extremt annars! (även de killar jag känner som läst böckerna har fastnat. No lie.)

Ja, det var en (kort ;)) sammanfattning om mig... hoppas ni gillar det! =)

Kommentera

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0